Ciąża przeważnie ma związek z przybraniem paru nadprogramowych kilogramów. Nie da się jednak nie zauważyć, że większość matek pragnęłoby tego uniknąć. Czy są metody, aby skutecznie wrócić do swojej sylwetki po ciąży? Poznaj niektóre z nich.

O upragnioną wagę warto zadbać już w czasie ciąży. Bez wątpienia nie jest to najlepszy czas, aby męczyć się ścisłą dietą. Organizm kobiety w ciąży potrzebuje nieco więcej energii niż na co dzień. Ograniczenie sztucznego jedzenia oraz słodkich przekąsek może jednak zmniejszyć wagę po porodzie. Dobrym pomysłem może być także umiarkowana aktywność fizyczna w ciąży, dostosowana do wyjątkowego stanu. Pamiętaj jednak, żeby aktywność w ciąży zawsze skonsultować z lekarzem. To lekarz może stwierdzić, czy nie istnieją przeciwwskazania do ruchu.

Najważniejszym wsparciem kobiety w walce o upragnioną sylwetkę są regularne przechadzki z wózkiem. Przyniosą one korzyści tak samo mamie, jak maleństwu. Obydwoje potrzebujecie codziennej porcji świeżego powietrza. Zamiast spacerować powolnym krokiem, zdecyduj się na energiczny marsz. Kilogramy po ciąży zaczną zmniejszać się w mgnieniu oka, w trakcie realizowania tego codziennego obowiązku.

Kiedy minie sześć tygodni od porodu, a lekarz nie będzie widział żadnych problemów, można rozpocząć rozmaite ćwiczenia gimnastyczne. Świeżo upieczone mamy uwielbiają zumbę czy aerobik. Jednocześnie to dobra sposobność, by odpocząć od rutyny codziennego dnia. Nie przejmuj się jednak, jeśli podobne zajęcia trudno spotkać w twoim mieście. Równie skutecznie możesz ćwiczyć we własnym domu. Krótkie, ale wymagające treningi, na przykład crossfit, pozwalają szybko odzyskać upragnioną sylwetkę. Co więcej, nie zajmują sporo czasu, którego przecież brakuje świeżo upieczonym matkom.